Головна » Файли |
Всього матеріалів в каталозі: 103 Показано матеріалів: 91-100 |
Сторінки: « 1 2 ... 8 9 10 11 » |
У
статті розглядається стан розвитку професійної компетентності викладача вищої
школи, функції системи підвищення кваліфікації, її роль у розвитку методологічної,
дослідницької, психолого-педагогічної, методичної, мовнокомунікативної компетентностей
педагога в умовах неперервної освіти. |
У
статті акцентується увага на особливостях професійної самореалізації педагога в
науково-дослідницькій діяльності. Розглядаються аспекти культури роботи з
науковим текстом. Доводиться важливість текстової, жанрової, стилістичної, термінологічної,
лексикографічної, бібліографічної компетенцій дослідника, індивідуального стилю
автора наукового продукту у формуванні культури професійної самореалізації. |
У статті крізь призму психологічних чинників діалогу особистостей учителя й учня розглядаються концептуальні засади навчання української мови в 10 - 11 профільних класах (профіль – українська філологія). Доводиться, що такий діалог ґрунтується на педагогічному оптимізмі, відкритості, щирості і природності у спілкуванні, сприйнятті один одного як партнерів, прагненні до духовного взаємозбагачення і доказу істинності знання через стимулювання читацьких інтересів, ініціювання ціннісно-смислової комунікації та розумової активності. |
Насьогодні зростає роль словника як
путівника в різних галузях знання. Цей дидактичний
засіб виступає вагомою складовою в розвитку мовленнєвої культури шляхом формування лексикографічної культури в загальноосвітньому та
вищому навчальному закладах. Систематичне розширення інформаційного, практичного
обсягу лексикографічних знань, стійка усвідомлена потреба в опануванні здобутків української
лексикографії, бажання здійснювати лексикографічний науковий пошук, уміння і
навички сприймати, впізнавати, аналізувати, зіставляти мовні явища і факти,
коментувати, оцінювати їх під кутом зору нормативності, відповідності сфері й
ситуації спілкування – усе це
підвищує рівень лексикографічної культури і загалом стимулює професійний саморозвиток. |
У
статті розглядається стан розвитку професійної компетентності викладача вищої
школи, функції системи підвищення кваліфікації, її роль у розвитку методологічної,
дослідницької, психолого-педагогічної, методичної, мовнокомунікативної компетентностей
педагога в умовах неперервної освіти. |
У
статті розглядаються особливості лекційного заняття у традиціях університетської освіти та сучасних підходів,
акцентується увага на функціях, особливостях писемного та усного
науково-педагогічного тексту лекції у
вимірах педагогічної дії, практиці сприймання, усвідомлення, розуміння та
інтерпретації. |
У статті
на прикладі лекцій відомих
учених минулого і сьогодення
розглянуто ознаки, властивості, принципи укладання тексту академічної
лекції. Приділено увагу
деяким мовним засобам текстової
організації. Доведено необхідність вивчення режисури і засобів мовленнєвої індивідуальності
професійного комунікативного жанру. |
У статті з урахуванням зарубіжного і вітчизняного
досвіду окреслено вимоги сучасного ринку праці до вчителя і викладача-філолога, з’ясовано
чинники впливу на розвиток особистості
філолога. Доведено, що на реалізацію особистісних потреб у саморозвитку
впливає якісне мовне виховання, конкурентоспроможна освітня програма якісних освітніх послуг навчального закладу
(професійно орієнтовані навчальні дисципліни, нові форми викладання, розширення
функцій фахової практики, підвищення статусу магістра, викладача). |
У
навчальному посібнику розглядається виховний потенціал лінгвокультури рідного
краю як засіб формування лінгвокультурознавчої компетенції майбутнього вчителя-словесника
в системі професійної підготовки. Дидактичний матеріал українознавчих текстів,
фольклорно-етнографічних і діалектологічних практик (назви спорідненості та
свояцтва, мовний етикет, топоніміка, обряди, ремесла жителів рідного краю)
пропонується під кутом зору лінгвокультурологічного підходу і може слугувати
складовою частиною курсів "Народознавство”, "Українська
етнопедагогіка", використовуватись при підготовці до занять і виховних
заходів із сучасної української мови, літературного краєзнавства, вступу до
слов’янської філології, лінгвістичного аналізу художнього тексту. |
У посібнику
розглядаються основні питання курсу усної народної творчості. Новизна посібника
- у методичній багатоваріантності його структури. Поряд із стислим викладом
теоретичного матеріалу до кожної теми семи модулів пропонується система
різнорівневих форм контролю набутих знань і вмінь: контрольні, тестові
запитання, творчі, проблемні завдання, мета яких - спрямувати студента на
самостійний пошук, сприяти розвитку його творчого, аналітичного мислення,
формувати професійно компетентного вчителя-словесника. |