Головна » Файли » Навчальні посібники |
У категорії матеріалів: 9 Показано матеріалів: 1-9 |
Сортувати по: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Завантаженням · Переглядам
У науково-педагогічному виданні широка громадськість має можливість ознайомитися з персоналіями однієї з найстаріших кафедр педагогічного університету – кафедрою української мови. В огляді історії кафедри подається у хронологічній послідовності коротко архівні відомості про викладачів і співробітників та в алфавітному порядку широка інформація про внесок персоналій у розвиток мовознавства та підготовку філологічних кадрів для Сумської області. |
Пропонований навчальний посібник містить змістові модулі і теми з елементами методичних порад до основних питань, запитання та завдання, матеріали для практичних і лабораторних занять, контрольну роботу, питання до іспиту. |
Мета посібника – розширити уявлення про взаємозв’язок мови і культури, про народну культуру як об’єкт етнолінгвістики, опанувати етнолінгвінгводидактичні підходи до вивчення елементів лексики, фразеології, словотвору, граматики в текстах творів усної народної творчості, художньої літератури. |
Навчальний посібник укладено відповідно до програми підготовки магістрів напряму підготовки Специфічні категорії. Видання містить програму курсу, методичні вказівки до практичних та індивідуальних занять, завдання самостійної роботи студентів, тестові, контрольно-пошукові, проблемні завдання для модульного, підсумкового контролю знань, а також варіанти індивідуального навчально-дослідного завдання та комплексної контрольної роботи. |
Структура книги включає теоретичний і практичні модулі, мета яких – спонукати читачів поміркувати над різноманітними аспектами функціонування мовної особистості вчителя в українській художній літературі та її впливу на формування мовної особистості учнівської молоді. Робота з художніми текстами урізноманітнюється проблемно-діалогічним спілкуванням, словесним малюванням, виразним читанням, інтерв'юванням "заглибленням" у внутрішній світ героїв, а також продукуванням власних текстів на основі прочитаного, що дозволяє активізувати пізнавальну діяльність, розвивати читацьку культуру, уникати сліпого наслідування чужих суджень; виховувати толерантність до іншого бачення ситуації. |
У посібнику розглядаються питання етнолінгвістики, етнолінгвопедагогіки, етнолінгводидактики. Різноманітні контрольні, творчі, проблемно-пошукові завдання орієнтують студентів на формування етнолінгвокультурознавчої компетенції. |
У
навчальному посібнику розглядається виховний потенціал лінгвокультури рідного
краю як засіб формування лінгвокультурознавчої компетенції майбутнього вчителя-словесника
в системі професійної підготовки. Дидактичний матеріал українознавчих текстів,
фольклорно-етнографічних і діалектологічних практик (назви спорідненості та
свояцтва, мовний етикет, топоніміка, обряди, ремесла жителів рідного краю)
пропонується під кутом зору лінгвокультурологічного підходу і може слугувати
складовою частиною курсів "Народознавство”, "Українська
етнопедагогіка", використовуватись при підготовці до занять і виховних
заходів із сучасної української мови, літературного краєзнавства, вступу до
слов’янської філології, лінгвістичного аналізу художнього тексту. |
У посібнику
розглядаються основні питання курсу усної народної творчості. Новизна посібника
- у методичній багатоваріантності його структури. Поряд із стислим викладом
теоретичного матеріалу до кожної теми семи модулів пропонується система
різнорівневих форм контролю набутих знань і вмінь: контрольні, тестові
запитання, творчі, проблемні завдання, мета яких - спрямувати студента на
самостійний пошук, сприяти розвитку його творчого, аналітичного мислення,
формувати професійно компетентного вчителя-словесника. |
Пізнання світу історії
слов’янських народів та їх мов, розгляд характерних рис матеріальної і духовної
культури слов’ян, мовних особливостей праслов’янської мови і сучасних
слов’янських мов допомагає в «діалозі
культур» досліджувати мову і традиції українського народу і на цій основі
формувати лінгвокультурознавчу компетенцію та використовувати набутий досвід у професійній діяльності. Можливості
для такої роботи відкриває пропонований навчальний посібник, що містить
змістові модулі і теми з елементами методичних порад до основних питань,
запитання та завдання, програму курсу, комплект контрольної роботи, короткий
словник термінів. |