17:23 До дня української писемності | |
Під час занять викладачу Семеног Олена Миколаївна на високому професійно-методичному рівні вдалося передати студентам власні знання, навички та уміння:
Виклад теоретичних відомостей, під час кожного заняття, перемежовувався із практичними порадами стосовно того, як отримана інформація може бути використана в науковому писемному чи усному мовленні. На численних прикладах (наукові статті, уривки з дисертацій, монографій, навчальних посібників) ми з'ясовували властивості, принципи укладання, ознаки, структурно-смислові компоненти наукових текстів різних жанрів. Розглядали також мовні одиниці, що забезпечують або увиразнюють такі ознаки наукового тексту, як чітка, логічна структура, об'єктивність викладу, термінологічність, зв’язність, проблемність, гіпотетичність, цілісність, членованість, інформаційна, логічна, емоційно-оцінна, спонукальна насиченість, завершеність, комунікативність тощо. Продуктивно вдосконалювали вміння працювати з науковою, навчальною, навчально–методичною, довідниковою літературою, опановували секрети переглядового, ознайомлювального, аналітико–критичного, творчого читання, успішність якого залежить від сприймання, осмислення, усвідомлення. Також ми виступали редактором власної наукової статті, відповідно до загальноприйнятих правил перевіряв текстові елементи: ключові слова заголовка, зміст (план), вступ і висновки, аналізував композиційну структуру основної частини, логіку виконання завдань, групував смислові частини тексту на головні і другорядні, виконував операції щодо "згортання" інформації до висновкових положень, визначав доцільність уживання в науковому тексті відповідних мовних засобів (абстрактної лексики, термінів, наукової фразеології, цитат, посилань та ін.), які забезпечують зрозумілість прочитання, зовнішню простоту і ґрунтовність представленої наукової інформації. Цікавим відкриттям для нашої наукової діяльності став посібник для студентів вищих навчальних закладів «Культура наукової української мови», в якому знаходяться відповіді з усіх проблемних питань та практичні вказівки щодо ведення науково-педагогічного дослідження, написання статей, усних виступів. Ця книга має стати настільною книгою кожного молодого вченого, хто працює над написанням власної роботи. Робота над науковим текстом сприяла, усвідомленню важливості глибокого осмислення кожного слова і фрази у виступі, науковій дискусії, полеміці. І не тільки…На заняттях завжди панувала позитивна атмосфера співпраці, відкритого діалогу та взаємозбагачення в науковій та духовній сферах. З повагою, | |
|
Всього коментарів: 0 | |